Pátek, 22 listopadu, 2024
DopravaNews

Silnice jsou velmi vytížené, vysvětlil kraj stavbu železnice Praha-Brandýs nad Labem

Středočeský kraj uzavře memorandum s hlavním městem Prahou, Brandýsem nad Labem – Starou Boleslaví, Podolankou, Přezleticemi, Prahou-Vinoři a Prahou-Kbely. Týká se spolupráce při přípravě nové železniční propojky Prahy a Brandýsa nad Labem – Staré Boleslavi. Uzavření memoranda, na doporučení rady, v září před krajskými volbami schválili krajští zastupitelé.

Kvůli rychlému rozvoji přípražské oblasti a obecnému nárůstu počtu obyvatel ve Středočeském kraji je nutné začít budovat i kvalitní dopravní infrastrukturu. Nově by tedy měla vzniknout železniční propojka Prahy a Brandýsa nad Labem-Staré Boleslav vedená přes pražské části Vinoř a Kbely a obce Přezletice a Podolanka. Zastupitelé na svém dnešním zasedání odsouhlasili znění memoranda o spolupráci.

„ Memorandum řeší jednotný postup všech účastníků, podporu a tvorbu projektové přípravy kolejového propojení a zajištění souladu v území s připravenou trasou a ostatními záměry v daném území, tvorbu jednotné komunikační strategie jednání s příslušnými vládními orgány, státními institucemi, veřejností, dopravními společnostmi, železniční správou a dalšími, s cílem získat finanční prostředky a technickou podporu pro přípravu, stavbu a provoz kolejového propojení,“ vysvětluje záměr Jiří Snížek, náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje a územního plánování.

Přehledně: Kudy může vést trať Brandýs nad Labem – Praha

Silnice i současné železnice jsou už nyní velmi vytížené, hromadná doprava je méně konkurenceschopná ve srovnání s individuální dopravou a budování paralelních silnic není možné řešit, vyjma staveb obchvatů. O parkování v Praze anebo v blízkém okolí nemluvě. „My si tedy chceme navzájem vytvářet příznivé podmínky k efektivní a účelné vzájemné spolupráci,“ shrnuje Jiří Snížek.

Zdroj: Tisková zpráva Středočeského kraje

Přidat na Seznam.cz
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Saťák
Saťák
1 měsíc před

Opět se v této záležitosti musím zeptat: dal si někdo práci udělat průzkum mezi lidmi a následně studii o využívání této velmi drahé investice?
Mám v živé paměti spousgu křiklounů, protestujících proti zrušení tratě Čelákovice – Neratovice. Jezdí tímto spojem někdo z nich? Velmi o tom pochybuji, stačí se podívat na prázdný vlak a je jasné, že je to totálně ztrátová záležitost. Ostatně kamarád, který je na tomto spoji strojvůdce, rád používá fotbalovou terminologii – 1:0, 1:1, 1:2 …

Štěpán
Štěpán
1 měsíc před
Reply to  Saťák

Kolik obyvatel z Čelákovic asi pracuje v Neratovicích? Nemůžete srovnávat spojení dvou menších měst mezi sebou a spojení Brandýsa s Prahou nemluvě o obcích na trati.

Last edited 1 měsíc před by Štěpán
Blondak
Blondak
1 měsíc před
Reply to  Saťák

Já tam jezdím a to nejsem ani z Čelákovic ani Brandejsa ani Neratek… Ta trať tam patří,…. a hodnocení 1:0 není relevantní…