Čtvrtek, 9 května, 2024
DopravaNews

Město představilo varianty železnice do Prahy. Brandýsem možná povede tunelem

Město v aktuálních Městských listech představilo zamýšlenou vlakovou trať z Brandýsa nad Labem do Prahy. Preferuje severní trasu, která povede kolem Popovic a lomu Marešovka do Přezletic.

Město ústy místostarosty Patricka Zandla (Piráti) v radničním periodiku zveřejnilo argumenty pro severní i jižní variantu. Přidalo také mapu zamýšlené železnice. Severní možnost by vedla z nádraží v Brandýse po stávající trati kolem sídliště směrem do nynějších polí, kde bude protínat obchvat Brandýsa. Povede také nedaleko Aleje prvňáčků, pak protne přeložku silnice 610 a povede těsně kolem Popovic a cesty směrem k modelářskému letišti. Tam někde se připojí k přeložce silnice a povede za Přezletice, kde bude v budoucnu také Pražský okruh. V Přezleticích má být nádraží a trať bude pokračovat do Kbel, kde se napojí na nynější železnici.

Jižní varianta má vést ke Kralovicím, kde by vznikl vlakový terminál, posléze povede k dálnici D10, kterou přetne v oblasti mostu do Záp, a zamíří ke Svémyslicím a Zelenči, u něhož se připojí ke stávající trati.

Hlavním argumentem pro severní trasu je podle radnice shoda s okolními obcemi, které chtějí podepsat memorandum, protože se uleví přetížené silnici 610. Ta má však mít svoji přeložku, kterou trať bude kopírovat.

Jaká varianta železnice se vám líbí?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Trať má také dále pokračovat z Brandýsa do Staré Boleslavi, a to hlubokým zářezem v původní trati. Obloukem nad Kralovicemi bude pokračovat kolem dálničního mostu přes Houštku do terminálu Stará Boleslav umístěného u dálničního výjezdu proti plánovanému autobusovému terminálu.

Varianty železnice Brandýs - Praha
Varianty železnice Brandýs – Praha
Obchvat u Brandýsa nad Labem
Obchvat u Brandýsa nad Labem

„Právě hluboký zářez a oblouk navádějící trať na železniční most přes Labe je projekčně, stavebně, a tím i finančně nejnáročnější částí stavby, a to natolik, že se zvažuje i varianta tunelového vedení trasy,“ uvedl Patrick Zandl s tím, že město nechce přetnout frekventovanou trať. Trať v zářezu či tunelu by umožňovala mimoúrovňové vedení Pražské a Zápské.

Pro trať severní cestou hovoří dle radnice také to, že u nádraží v Brandýse je P+R parkovací dům, návaznost na dálnici D10, krátká vzdálenost do centra i zachování tratě do Neratovic.

Železnice je nyní prioritou města a pracuje na ní malý tým. „Architektem trati je Jan Bürgermeister, šéfem technického řešení Martin Raibr a partnery nám jsou obce na celé trase. A to včetně Prahy a  jejího náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba a šéfa strategického rozvoje Petra Holečka,“ uzavřel místostarosta.

Foto: Město Brandýs nad Labem – Stará Boleslav

Přidat na Seznam.cz
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments