Kraj počítá s železnicí do Brandýsa. Vyhlásí stavební uzávěru
Středočeský kraj vede jednání o železnici mezi Brandýsem nad Labem a Prahou. Chystá se také vyhlásit stavební uzávěru.
„Vše řešíme nejen na kraji, ale i s Institutem plánování a rozvoje Prahy v rámci územní studie Pražského metropolitního regionu a s Ministerstvem dopravy ČR. Vyžádáme si návrhy a ministerstvo zpracuje studii železničního Pražského uzlu, abychom věděli, kde spojku v metropoli přesně napojit,“ uvedl před koncem roku náměstek hejtmanky Jiří Snížek.
Středočeský kraj k tomu také uvedl, že vyhlásí stavební uzávěru tak, aby ochránil území před výstavbou například rodinných domů.
Město Brandýs – Boleslav již na konci léta zveřejnilo možné trasy železnice. Preferovaná je severní trasa. Ta by vedla z nádraží v Brandýse po stávající trati kolem sídliště směrem do nynějších polí, kde bude protínat obchvat Brandýsa. Povede také nedaleko Aleje prvňáčků, pak protne přeložku silnice 610 a povede těsně kolem Popovic a cesty směrem k modelářskému letišti. Tam někde se připojí k přeložce silnice a povede za Přezletice, kde bude v budoucnu také Pražský okruh. V Přezleticích má být nádraží a trať bude pokračovat do Kbel, kde se napojí na nynější železnici.
Trať má také dále pokračovat z Brandýsa do Staré Boleslavi, a to hlubokým zářezem v původní trati. Obloukem nad Kralovicemi bude pokračovat kolem dálničního mostu přes Houštku do terminálu Stará Boleslav umístěného u dálničního výjezdu proti plánovanému autobusovému terminálu.
Jižní varianta má vést ke Kralovicím, kde by vznikl vlakový terminál, posléze povede k dálnici D10, kterou přetne v oblasti mostu do Záp, a zamíří ke Svémyslicím a Zelenči, u něhož se připojí ke stávající trati.