Radonice chtějí protihlukové stěny, jinak budou bránit rozšíření dálnice D10
Rozšíření dálnice D10 u exitu Radonice na tři pruhy pro každý směr se opět o kus přiblížilo. V nedávných dnech totiž proběhlo veřejné zasedání v Radonicích, kde však obce přišly s podmínkami na úpravu projektu, jinak se stavbou nebudou souhlasit.
Projednávaná varianta zahrnuje Pražský okruh u nájezdu z ulice Chlumecká a pak samotnou dálnici D10 za exit 3. Jde o tříkilometrový úsek, kde budou silničáři řešit jeden silniční most a jeden železniční most.
O veřejném projednání informoval server zdopravy.cz s tím, že v listopadu má být hotovo posouzení EIA. Dle informačního letáku by se mělo začít stavět v roce 2029 a další rok by se rozšířená dálnice otevřela. Stavba má stát 1,1 miliardy korun.
„Prvním problémem pro rozšíření D10 jsou dva mosty, které nevyhovují šířkovým parametrům pro rozšíření (musí být zbourány a vybudovány nové). Dalším problémem a zásadnějším jsou ČSPH a areál McDonald’s, které se nachází v těsné blízkosti D10. Proto bude potřeba jejich úprava,“ napsalo ŘSD.
Podle serveru zdopravy.cz je ale rozšíření dálnice trnem v oku obyvatelům Radonic, kteří chtějí protihlukové stěny. „Chybějí nám protihluková opatření. Limity jsou překračovány už teď. Obec s tím nebude souhlasit, stavět prostě nebudete,“ řekl podle serveru starosta Radonic Stanislav Němec.
Podle něj se hluk odráží od průmyslových hal v Horních Počernicích. Radonice jsou připraveny se odvolávat, dokud projekt hlukové stěny nebude zahrnovat. Připojila se k němu i místostarostka Satalic Leona Táborská, která požaduje stěny i podél Vysočanské radiály. Zpracovatelé projektu ale tvrdí, že jde o podlimitní hodnoty hluku.
Horní Počernice naopak chtějí nový nájezd na D10 v ulici Bystrá. Dvě zamýšlené varianty však zatím není možné do projektu zahrnout.
Nedávno vláda odhlasovala snížení hlukových limitů a najednou všude vychází, že je to ještě v pořádku. Není divu, že se to obcím nelíbí.
Jinak Radonicím se též nelíbilo, že podél silnice do Počernic má vést cyklostezka, ale má začínat 100 metrů od konce současné (vedoucí k Penny) a při plánování to nebyli schopni propojit.