Kraj jednal s obcemi o vlacích do Brandýsa. A padl možný termín realizace
Velké setkání několika organizací a zástupců obcí se konalo v uplynulém týdnu. Schůzka se týkala železničního spojení z Prahy do Brandýsa nad Labem. A padl také časový horizont, ve kterém má být trať spuštěna.
Středočeský kraj informoval, že na čtvrteční schůzce v Přezleticích byli kromě zástupců obcí také lidé z Institutu plánování a rozvoje Prahy, Správy železnic, organizací ROPID a IDSK. Kraj si dal za úkol vymezit široký koridor a vyhlásit stavební uzávěry. Chce také aktualizovat Zásady územního rozvoje.
„Novinka by měla odbočovat ze stávající železnice u pražských Kbel, minout Přezletice a Popovice a u Kralupské ulice v Brandýse se napojit na současnou železniční spojku Brandýsa, Kostelce nad Labem a Neratovic,“ sdělil Středočeský kraj.
Zatím se ovšem neví, zda budou do Brandýsa nad Labem jezdit vlaky nebo lehčí vlakotramvaje. „Pokud vše dobře půjde, spojnice by měla být hotová v první polovině čtyřicátých let,“ myslí si představitelé kraje.
Starosta Brandýsa-Boleslavi Robert Pecha (Vy Jste Město) v říjnu pro Český rozhlas uvedl, že považuje za optimistický termín v horizontu 10 let. Stavbu by měla platit Správa železnic.
hmm, to mi nějak neštimuje, polovna 40. let, to asi nebude optimistický termín dle Pechy do 10ti let, co ? No jedno je jisté, s rychlostí staveb v čechistánu , my už ty vlaky v akci vidět nebudeme 🙁 Ale zase Zandl by mohl mít super heslo do voleb: Vlak do Brandýsa – už v roce 2048 – jsme realisté 🙂
Čtyřicátá léta jsou 2030-2040 takže za deset let mi vychází 2034… To by vyšlo, ne?