Neděle, 19 května, 2024
DopravaNews

Vyplatí se železniční spojení Brandýs-Praha? Správa železnic chce studii s posouzením pěti tras

Jsou vůbec reálné plány na stavbu železnice z Brandýsa nad Labem do Prahy? To má zkoumat studie proveditelnosti, na kterou nyní Správa železnic vypsala soutěž.

O soutěži informoval tento týden server zdopravy.cz, který odkázal na soutěž na zhotovitele studie. Nabídky lze podávat do 17. května.  Správa železnic navrhla do studie pět tras, které vycházejí z dříve zveřejněných, a to severní a jižní trasy s různými úpravami. Cílem studie je také ukázat ekonomickou návratnost nové železniční trati.

„Navrženo bude pět (základních) projektových variant z hlediska trasování (s elektrickou vozbou) a podvarianty studie železničního spojení Praha – Brandýs nad Labem (alternativy), spočívající v posouzení řešení základních variant s vozidly dvouzdrojovými (akutrolejovými),“ píše Správa železnic.

Zde uvádíme návrh tratí Brandýs nad Labem – Praha, jak je zveřejnila Správa železnic v dokumentu:

Varianta Severní

• Novostavba trati v koridoru trasovém od nové zastávky Praha-Kbely na trati 070 a pokračujícím severovýchodním směrem přes katastr obce Přezletice, křížícím stavbu Pražského okruhu D0 520 jižně od MÚK Přezletice, dále pokračujícím přibližně v souběhu s přeložkou silnice II/610 a přimykajícím se v katastru Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi k trati 074 přibližně v místě křížení s budoucím obchvatem silnice II/101.

Varianta Severní rozšířená

• Jedná se o novostavbu trati dle předchozí varianty, doplněnou o tunelové prodloužení z prostoru Kbel až do prostoru stanice Praha-Vysočany přibližně dle původní rezervy pro východní větev vysokorychlostního výjezdu VRT RS4.

Varianta Severní rozšířená směr Čakovice

• Jedná se o novostavbu trati dle varianty Severní, zaústěnou do trati 070 ve směru Praha-Čakovice, využívající dále úsek této trati přes žst. Praha-Čakovice a odbočující severně od této stanice obloukem směrem do terminálu Praha-Letňany na novostavbě VRT RS4.

Varianta Střední

• Novostavba trati v koridoru trasovaném od výhybny Skály, dále ideově v souběhu s trasou Pražského okruhu D0, stavbou 520, na katastru obce Přezletice zapojený do trasy dle varianty Severní a dále dle této varianty.

Návrhy železničních tratí, foto Správa železnic

Varianta Jižní

• Technicky tato varianta začíná v žst. Praha-Horní Počernice, od které bude navržen nový čtyřkolejný výjezd do prostoru za ideově v rámci Studie proveditelnosti ŽUP včetně RS prověřovanou zastávku Praha-Horní Počernice, Čertousy (zastávka je součástí řešení této SP ve variantě Jižní), odkud ve směrovém uspořádání povedou již dvě dvoukolejné tratě – ve stávajícím směru na Čelákovice a novostavbou ve směru na Brandýs nad Labem. Novostavba se přibližně na katastru obce Svémyslice přiblíží k dálnici D10, odkud se přes katastr obce Zápy stočením od jihu postupně zapojí do stávající trati 074 za účelem obsluhy žst. Brandýs nad Labem.

Foto: Správa železnic

Přidat na Seznam.cz
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří
Jiří
13 dní před

Nejjednodušší by asi byla jižní varianta s napojením u Prahy Horních Počernic.

Redakce
Admin
12 dní před
Reply to  Jiří

Radnice preferuje severní trasu.