Město vypsalo zakázku na stavbu lávky přes Labe v Brandýse nad Labem
Vedení Brandýsa nad Labem – Staré Boleslavi vypsalo novou veřejnou zakázku na stavbu lávky přes Labe pod zámkem. Lávka bude dlouhá 86 metrů a čtyři metry široká. Předpokládaná cena je necelých 53 milionů korun, přičemž většinu pokryje dotace z EU.
Veřejná zakázka byla vypsána v lednu s tím, že podání přihlášek končí 26. února. Nejde však o první vypsanou zakázku. Již v roce 2023 byla vypsaná jiná, která však byla podle vedení města následně zrušena kvůli důvodné obavy ze snížené transparentnosti zadávacího řízení, bylo příliš mnoho žádostí o vysvětlení.
„Minulý rok jsme ji my znovu vypsali a byla zrušena z důvod příliš vysoké nabídkové ceny. Nyní je zakázka ve světle nových souvislostí vypisována znovu a my věříme, že ji dovedeme ke zdárné realizaci,“ vysvětlil pro Aktuálně z Brandýska místostarosta města Tomáš Benda (Naše Dvojměstí).
Podle něj má město přislíbenou dotaci ve výši 40 milionů korun z dotačního programu EU a nově usiluje o dotaci ze Středočeského kraje v možné výši až 5 milionů korun. „Dále jsme zajistili budoucí vítězné firmě zřízení staveniště v místě stavby, což by také mělo mít vliv na příznivější cenu,“ konstatoval Benda.
Doplnil, že radnice soutěž vypsala s použitím elektronické aukce, která se dle jeho slov v poslední době velmi osvědčila z hlediska snížení nabídkové ceny.
„Navržená lávka přes Labe kopíruje trasu původního mostu spojujícího zámek se Starou Boleslaví a obnovuje zaniklou cestu k zámku. Ta je v současnosti patrná pouze z umístění arkýře na zámku a pozůstatků starého kamenného mostu, jehož nejzachovalejší část nalezneme přímo u vstupu do zámku vedle starého mlýna. Návrh s tímto historickým kontextem přirozeně pracuje – lávka je orientována na osu starého mostu, oblouková mostní konstrukce navazuje na starý kamenný most, barevnost mostu je inspirována sgrafitovou fasádou z přilehlého zámku,“ napsali projektanti lávky ze společnosti re:architekti. V projektu také navrhli, aby v ulici Na Celné byla zóna 30 se zákazem stání mimo parkoviště a zahrazovací sloupky.
Jak vyplývá ze zadávací dokumentace, lávka je řešena jako oblouková mostní konstrukce s horní mostovkou. Nosná konstrukce je navržena z velmi vysokohodnotného betonu UHPFRC. Založení konstrukce je provedeno v dolní části koryta, čímž je minimalizován zásah do stávajících kamenných nábřežních zdí. Celková délka nosné konstrukce je 86 metrů. Šířka nosné konstrukce je 4,3 m, volná průchozí šířka je 4 metry.
Předpokládaný termín uzavření smlouvy je po skončení zadávacího řízení, následně by mohla začít samotná stavba. Dobu výstavby odhadli projektanti na 18 měsíců.
Přidejte si Aktuálně z Brandýska jako svůj oblíbený titul na Google zprávách.
Foto: Facebookový profil Roberta Pechy
No pokud má zastupitelstvo Brbol pocit, že je to to nejdůležitější, co město potřebuje, tak proč ne. Otázka ovšem zní, jaký je praktický význam lávky, která končí na ostrově a nikam dál, kromě stávajícího mostu, nepokračuje. Smysl by dávalo, kdyby byla vybudována druhá lávka přes průplav nad zdymadlem směrem do Hluchova.
Jen doufám, že nedojde k vytvoření pěší zóny z ulice na Celné. Je to totiž jediná možnost, jak se od Čelákovic dostat na Starou Boleslav, pokud je nějaká havárie na hlavní trase.
O druhé lávce vedoucí do Hluchova jsem pár let zpět slyšel, ale možná to usnulo. Pouze jedná lávka jinak nedává příliš velký smysl.
V minulosti se o tom debatovalo a bylo nalezeno i místo, kde by mohla být lávka přes plavební komoru. Jak je to nyní, ale není jasné…
Všechno bude, ale až se to postaví, to my už tady nebudeme…..
Ona by ta lávka dávala daleko větší smysl v Královicích od Veslovky směrem k Houštce a to taková, že by sloužila zároveň jako cyklostezka.
Tak město to brzo „ochutí“ jako druhou zkratku vyhnutí se centru Brandýsa směrem na Kostelec ( ulice Na Prádle a Na vyšším hrádku – asi 5 kurde vysokých retardérů ??? ). Zřejmě se plánuje přesun dopravy na vodu – přístaviště už máme, takže teď most, kde se lidé vylodí a pošlapou pěšky. Na nějakou silniční a železniční dopravu město už asi rezignovalo 🙂
Ty retardéry jsou opravdu bezva. To vymyslel jenom inteligent. To mohli nechat ulici uzavřenou a nemuseli do ní investovat finance, protože to raději většina řidičů objede přes město, které je věčně ucpané. OPravdu ti naši radní jsou opravdu na svém místě.
No je to tragédie, předtím se tam jezdilo pomalu kvůli stavu vozovky a teď tohle. Opravdu nezávidím majitelům autům s nízkou světlou výškou.
Místo, aby se co nejvíce urychlily práce na smysluplném obchvatu Brandýsa, propojení Královic s průmyslovou zónou podle dálnice, aby se nemuselo jezdit přes Zápskou nebo Zápy, vyřešení chodníků k novým výstavbàm u Světice a u Probošťáku, což jsou doslova životně důležité stavby, eventuálně stavby pořádného kulturního domu s dostatečným parkovacím zázemím, nejlépe v Houštce, se vymýšlejí předražené nepotřebné nesmysly typu lávky, umístěné padesát metrů od mostu s oboustrannými chodníky, parkovacího domu, naplňeného sotva z deseti procent, vlakotramvají, které nemají kudy a kam jet, a tak dále.
Také si říkám kdo vymyslel takový nesmysl za takové peníze 53 mkilionů. To si někdo pěkně pomůže. To bude něco jako parkovací dům. Samé nesmysly. Určitě by bylo lepší opravit chodníky.
Na ty by nedostali dotaci. Dneska to bohužel není tak, že potřebujeme A, tak uděláme A. Místo toho se vypíše dotace na B, tak uděláme B i když ho nepotřebujeme, ale bude to přece z dotace!