Kruhový objezd u Nehvizd způsobil kolaps. Pomoci má nový software
Stížnosti lidí z okolí Nehvizd na kolony aut po otevření nového kruhového objezdu v katastru obce Jirny vedly až ke změně naprogramování semaforu. Řidiče také bude hlídat policie.
Kruhový objezd u nájezdu na dálnici D11 funguje něco málo přes týden a sociální sítě zaplavily stížnost místních obyvatel i řidičů, kteří nebyli spokojeni s dopravou. Stěžovali si zejména na špatně nastavený semafor na odbočce do Mstětic. Přednost měla auta jedoucí z dálnice ve směru na Prahu.
„Semafor na jirenské křižovatce působí jako velký špunt a následné kolony vozů, které vznikají, sahají pomalu až za Nehvizdy směr Mochov. Je ale také nutné si uvědomit, že celou situaci zhoršuje ještě objížďka pro všechny vozy mezi Mstěticemi a Čelákovicemi (uzávěrka do konce roku). Většina řidičů používá jako náhradní trasu přes Nehvizdy,“ uvedl starosta Nehvizd Jiří Poběrežský.
Vedení obce situaci řešilo se silničáři a dopravním odborem kraje a od pátku je přeprogramován semafor, ke kterému byl zakoupen nový software. Podle starosty semafor nyní funguje tak, že v dopravních špičkách ráno 6:00 – 9:30 hodin a odpoledne 14:00 – 16:00 hodin jsou prodlouženy intervaly průjezdnosti na zelenou ve směru na Prahu i opačném.
Obec také požádala Policii ČR, aby ráno prováděla v místě kontroly.
Jsem rád, že se potvrdila moje slova, která jsem říkal již při oznámení záměru výstavby kruháku, že pokud zůstane semafor, tak kruhak na sjezdu/nájezdu ničemu nepomůže. Proč se kruhák neudělal primárně místo semaforu a násludně na sjezdu/nájezdu? Největší binec dělají kamiony, které jedou do skladové zóny Mstětice, případně na D10. Podmínkou pro povolení stavby zóny mělo být vybudování příjezdové komunikace rovnou od sjezdu na D11. Jenže to by musel být projektant seznámen s místní dopravou a nedělat to od zeleného stolu.
Asi před dvaceti lety, když byl pořizování první územní plán obce Jirny tak místo semaforu byl navržen kruhový objezd. Prý pro složité jednání s vlastníky přilehlých pozemku z něj sešlo.
A nehledě na časté nehody.
Dát na jednu z nejvytíženějších silnic 2. třídy v ČR obyčejný „hloupý“ semafor, to byl teda šílený nápad. Zakoupení „chytrého“ softwaru pro semafor to ale moc nevyřeší, pokud bude hloupě naprogramovaný. A to se děje, největší fronty ve směru od Prahy bývají mezi 16.00 a 18:00, a to semafor ani teď vůbec nezohlední. Jirňáci, poraďte se prosím s někým, kdo dopravě alespoň trochu rozumí!
Souhlasím. Další neuvážený počin je na náměstí v Nymburce. Jediný semafor, údajně pro vhodné, notně komplikuje dopravu. Nehledě na to , že ve směru od most přes Labe nelze odbočit doleva do Tyršovy ulice, ale zpráva objet náměstí až k radnicí, tam odbočit doleva, je tam dost provoz, a poté projet náměstí a teprve pak odbočit doprava do Tyršovy. Zní to jednoduše, ovšem dost to lokalitě zvyšuje nárůst exhalací. Objet se to prostě nedá.
Opět jednostranné a zmatečné rozhodnutí. Je tráva si uvědomit, že se jedná původní „Hradeckou“, kde probíhá čilý provoz, nehledě nájezdy z dálnice, provoz různých skladišť. Kromě toho z okresu Nymburk, Praha východ a možná dalších, je tato silnice ve směru Praha využívána těmi motoristy, kteří nemají předplacenou dálniční známku. Také není bez zajímavosti, že si tudy kvůli poplatkům usnadňují řidiči kamionů. Rozhodně tento dosavadní způsob řešení je nevyhovující.