Brandýs nad Labem chystá demolici drážního domku a stavbu parkoviště
Dočasné parkoviště pro návštěvníky nové sportovní haly Josefa Kaluhy v Brandýse nad Labem domluvilo vedení města. Parkovat se má za drážním domkem u stanice Brandýs nad Labem-Zápská. Ten město plánuje zbourat a postavit nové parkoviště.
Město o novém provizorním parkovišti informovalo na konci minulého týdne s tím, že tam řidiči zaparkují již před zápasem brandýských basketbalistek. S majitelem pozemku za drážním domkem bylo stání domluveno a přibude také osvětlení s fotovoltaikou. Řidiči mají dodržovat správní řazení.
Místostarosta Tomáš Benda (Naše Dvojměstí) zároveň informoval, že se chystá demolice drážního domku a stavba parkoviště. To však nelibě nesou někteří diskutéři, kteří namítají, že místo by mělo lepší využití a narážejí na poloprázdný parkovací dům opodál.
Tomáš Benda vysvětlil, že si myslel, že v domku by mohlo být osm služebních bytů. Než se tam však byl podívat. „Voda způsobila v objektu nevratné, devastační účinky a nemovitost už je nezachranitelná. Demolice bude financovaná z rozpočtu města, stavba parkoviště též. Zadáváme projekt pro demolici, musí to projít standardním stavebním řízením, realizace nebude obratem,“ uvedl místostarosta.
Zároveň doplnil, že vedení radnice stále hledá přístupovou cestu do P+R parkovacího domu. Mělo už dvě jednání s vlastníky garáží. Řeší se ovšem přístup rovněž přes trať. „Přímý prostup přes železnici do polikliniky mi také chybí (byl to jeden z našich volebních bodů). Proto už jsem to s provozovatelem polikliniky a zároveň vlastníkem pozemku řešil. Nebrání se tomu za jistých pravidel (např. noční uzamykání průchodu), ale větší sousto je v tomto případě Správa železnic,“ reagoval v diskuzi Benda.
Jestli bude parkovací dům zdarma i v novém roce, ale radnice zatím jasno nemá.
Pro zajímavost: Ten „nádražní domek“ je budova původní železniční stanice z roku 1883. Ve své době se jednalo o koncovou stanici trati od Čelákovic, na současné brandýské nádraží a dále na Neratovice byla trať protažena až později. Je škoda, že ji město nechalo takto zchátrat.
Doplnění: Trať Brandýs město (současné nádraží) – Neratovice byla zprovozněna roku 1899, ale až v roce 1925 byl dodělán poslední kousek – mezi současným nádražím a nádražím u Zápské.
Škoda – proč se v současnosti musí všechno jen bourat. Cožpak to nejde opravit a dál používat? Vždyť tady za chvíli z naší minulosti nic nebude stát.