NewsZprávy

Až 1360 aut denně. Obyvatelé kritizují projekt výstavby svazkové školy ve Staré Boleslavi

AKTUALIZOVÁNO 20.1.: Někteří občané Staré Boleslavi kritizují výstavbu připravované Svazkové školy ve Staré Boleslavi. Stěžují si na rozsah projektu, kvalitu budoucího života, dopravní obslužnost, hluk a emise a v neposlední řadě na stavební úřad, který je osobně neinformoval o ústním jednání. Škola má stát podle dřívějších informací 1,5 miliardy, postavena měla být dle plánu do roku 2026.

Majitelé přilehlých pozemků se spojili, vytvořili webovou stránku a sepsali obecný formulář na podání námitek ke stavbě školy. „My, níže podepsaní vlastníci dotčených nemovitostí, vyjadřujeme svůj nesouhlas s plánovanou výstavbou základní školy ve Staré Boleslavi v jejím aktuálním rozsahu a podobě. Tento soupis námitek není veden proti samotné potřebě nové základní školy, ale proti rozsahu, kapacitě a negativním dopadům, které s sebou přináší projekt v předložené podobě,“ stojí v dokumentu, který si lze stáhnout na webu.

Námitky pak zveřejnili na sociálních sítích, kde vyčetli brandýskému stavebnímu úřadu, že svolal ústní jednání a neobeslal majitele okolních nemovitostí. Informaci vyvěsil na úřední desce a zaslal je vyjmenovaným organizacím. Ústní jednání se bude konat již 21. ledna od 9:00 v budově úřadu v ulici Ivana Olbrachta.

Vedoucí stavebního úřadu Pavel Janků Aktuálně z Brandýska sdělil, že úřad postupoval dle starého stavebního zákona. Jedná se o řízení s velkým počtem účastníků, kde podle § 94k písm. e) se účastníci řízení identifikují označením pozemků a staveb evidovaných v katastru nemovitostí dotčených vlivem stavebního záměru ve veřejné vyhlášce.

Přihlaste se k odběru nejzajímavějších článků, který vyšly v uplynulém týdnu.

Nespamujeme! Další informace naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Co si myslíte o kritice projektu školy?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

„Na úřední desce bylo vyvěšeno oznámení o zahájení řízení a konání veřejného ústního jednání. Účastníci mohou námitky sdělit nejpozději při ústním jednání. Stavební úřad jako správní orgán jinou možnost doručování, než výše uvedenou nemá a nemůže jinak. Zde se jedná o to, že takto je způsob doručování jasně určený. Účastníci řízení musí při hájení svých zájmů pravidelně kontrolovat úřední desky správních orgánů (v tomto případě MěÚ Brandýs nad Labem-Stará Boleslav),“ konstatoval šéf stavebního úřadu Pavel Janků.

Mluvčí radnice Kateřina Stránská řekla, že vedení radnice toto nepříslušní komentovat. Vedoucí stavebního úřadu dodal, že „komentář k námitkám jako celku v současnosti ani nemůže být k dispozici.“

V diskuzi na názory kritiků reagoval také zastupitel Brandýsa – Boleslavi a předseda svazku Robert Pecha. „Nevím, kde někdo přišel na nesmysly uvedené v tomto článku. Žádné takové množství aut tam nikdy nebude. Dopravní studie i EIA jsou zpracované. Demografická studie města i okolí mluví jasně,“ uvedl Robert Pecha s tím, že žádná stavba ve městě neměla tolik veřejných projednání a schůzek, jako ke svazkové škole.

Hlavní body námitek kritiků

  1. Dopravní zátěž
    • Škola pro 1080 žáků a zaměstnance z 14 obcí znamená enormní nárůst dopravy.
    • Projekt neřeší reálné dopady na místní infrastrukturu a nezahrnuje dostatečné studie dopravní zátěže.
    • Lokality jako ulice Třebízského, U Prachárny a Lhotecká by byly nadměrně zatíženy, což by zhoršilo bezpečnost a kvalitu života místních obyvatel.
    • Ze studií procentuální míry individuální dopravy žáků do základních škol, kapacity nové školy, faktu, že jde o školu pro 14 obcí v regionu a ostatních zmíněných vlivů lze v horších případech očekávat průjezd přes hlavní přístupovou komunikaci (U Prachárny) i značně přes 1000 vozidel za den (v příkladu 0,40 × 1080 × 3,15 obrátkovost vychází cca 1360 vozidel za den bez započtení jakéhokoliv ostatního provozu). Tato doprava stejnou měrou zatíží i všechny další okolní ulice, což je neúměrný nárůst pro toto území.
  2. Objem stavby a narušení krajinného rázu
    • Výška budovy až 15,8 m neodpovídá okolní nízké zástavbě rodinných domů.
    • Projekt není v souladu s územním plánem, který vyžaduje zachování harmonického rázu oblasti a limituje výšku budov do 10,5 metrů.
    • Studie nezohledňuje stínění okolních pozemků a budov, což může mít negativní vliv na obyvatele.
  3. Hluk, emise a vliv na obyvatele
    • Nárůst dopravy a provozu školy přinese zvýšenou hlučnost, překročení emisních limitů a snížení kvality života v oblasti.
    • Pohyb stovek cizích osob denně zvyšuje riziko vandalismu a narušení soukromí.
    • Obyvatelé žádají o provedení studie EIA, která reálně a po delší časový úsek zdokumentuje současný provoz v dotčených ulicích a reálně odhadne a zhodnotí nárůst dopravy podle současné reality, trendů, povahy a provozu školy.

Navrhovaná řešení kritiků

  • Snížení kapacity školy na maximálně 600 žáků.
  • Úprava výšky budovy na úroveň okolní zástavby (max. 2 podlaží).
  • Zajištění nezávislých studií dopadů na dopravu, hluk a emise.
  • Zlepšení infrastruktury, včetně rekonstrukce místních komunikací.
  • Zvážení alternativního umístění školy na okraji města.

Obyvatelé se obávají dlouhodobého narušení charakteru lokality a kvality života v oblasti. Cílem námitek je upravit projekt tak, aby lépe odpovídal místním podmínkám a potřebám.

Přidejte si Aktuálně z Brandýska jako svůj oblíbený titul na Google zprávách.

Fotografie školy: Chybik+Kristof

Přidat na Seznam.cz
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Saťák
Saťák
5 dní před

Kteří obyvatelé žádají? Ti, co se nastěhovali do nového sídliště a sousedících rodinných domů, vedle kterých má ta škola stát? Tak stavby jejich domů zase obtěžovaly starousedlíky v lokalitě Na Kloboučku a okolí. A stavby jejich bytovek zase tehdy obtěžovaly jiné obyvatele. A rozhodně víc, než stavba školy, protože vozidla stavby budou využívat nově vybudovaný obchvat (proti kterému opět nejvíc protestovali novousedlíci u Probošťáku). Nová škola je velmi potřebná, protože počet dětí ve Staré Boleslavi a přilehlých obcích prostě roste!
Dnes je velmi módní si na všechno, co se nám nelíbí, okamžitě stěžovat a žádat všemožné dokumenty s jediným cílem – co nejvíc stavbu zkomplikovat. Protože zrovna MY jsme ti nejdůležitější.

zvirek
zvirek
4 dní před
Reply to  Saťák

Co Vás obtěžuje na několika desítkách rodinných domů, které nikomu nestíní, a kde neprojede v průběhu 1 hodiny v 8 ráno a 1 hodiny ve 2 odpoledne 1000+ aut ??? A že upravili projekt tak, že se nyní místo domů staví na zbytku plochy bytovky, to si zjistěte u zastupitelů, kdo za tím stojí a komu developer dal všimné, protože na tom samozřejmě vydělá víc. Další blbost – obchvat sice k příjezdu použijí,ale škola není u obchvatu, musí z něj sjet do malých ulic zmińovaných v protestu a ty prostě 1000 aut ucpe a stát tam budou i lidé, kteří tam musí projet třeba do práce. Další blbost – počet dětí rotl – nyní jsou nejsilnější ročníky v 8 a 9. třídě, nutně akutně potřebujeme kapacity na středních školách. Dále už bude počet dětí jen klesat. Město je se stavbou vždy 5 minut po dvanácté, nyní postavilo školky, pomalu nebudou třeba, za pár let nebude třeba takováto megaškola a než udělají něco s kapacitou středních škol, nebude potřeba také, naopak bude potřeba zvyšovat kapacitu v domovech důchodců …..

Idiot
Idiot
4 dní před
Reply to  Saťák

Nešiřte dezinformace. Porodnost klesá, a bude klesat dál. Důvody si najděte. Děti přibývají, děti uprchlíků, a přibývá jich tolik, že pak sám tu školu půjdete zbourat…. V lednu 2024 se narodilo podle údajů ČSÚ 6 800 dětí, což bylo o 14 % méně než v lednu 2023. Obavy z masivního posouvání porodů z konce roku 2023 na začátek roku 2024 (a tedy i z většího zatížení státního rozpočtu) nebyly naplněny.

Fantomas
Fantomas
19 hodin před

Gratuluji k článku, kdy jste vlezli na stránku, která nebyla určená pro vás a ukradli rozpracovanou verzi dokumentu, tu jste vykradli, překroutili a pak doplnili lží pana Pechy. Kvalitní novinařina!