DopravaTop

Železniční trať Brandýs nad Labem – Praha bude možná dřív. Vedou se intenzivní jednání

Plány na železniční spojení Brandýsa nad Labem s Prahou se čím dál více stávají realitou. Jednání zainteresovaných stran nadále pokračují a trať možná dokonce dříve, než se myslelo. Na detaily jsme se zeptali starosty města Petra Soukupa (Naše Dvojměstí).

Téma železniční trati otevřel starosta města v březnových Městských listech. Ve svém úvodníku totiž zmínil, že absolvoval několik jednání. Vlaky by měly jezdit každých čtvrt hodiny. Starosta rovněž uvedl, že město má podporu ministerstva.

„Ano, ministerstvo mi ústy pana ministra Kupky deklarovalo jasnou podporu. Kroky se již činí – proběhlo několik koordinačních schůzek se zástupci ministerstva, kraje, KSUSky, Správy železnic a samozřejmě námi, jako iniciátory tohoto rychlého postupu,“ řekl Aktuálně z Brandýska Petr Soukup.

[poll id=“115″

V Městských listech starosta informoval, že hotovo by mohlo být za 5 až 7 let, což znamená v roce 2032. „Urychlení je opravdu závislé jen na nasazení, které všechny zúčastněné strany budou mít. V tomto chceme být leaderem my jako město,“ konstatoval Soukup.

Přehledně: Kudy může vést trať Brandýs nad Labem – Praha

Trasa železničního spojení Brandýs nad Labem – Praha zatím vybrána nebyla. Ve hře je stále pět možností, se kterými dále pracují projektanti. Podrobně jsme o jednotlivých trasách železničního spojení psali zde. Preferovaná je severní varianta trati, která by vedle podél přeložky silnice II/610.

Středočeský kraj loni na podzim schválil memorandum s hlavním městem Prahou, Brandýsem nad Labem – Starou Boleslaví, Podolankou, Přezleticemi, Prahou-Vinoři a Prahou-Kbely. Týká se spolupráce při přípravě nové železniční trati. V září před krajskými volbami jej schválili krajští zastupitelé. Stavbu by měla platit Správa železnic.

Foto: Správa železnic

Přihlaste se k odběru nejzajímavějších článků, který vyšly v uplynulém týdnu.

Nespamujeme! Další informace naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Přidejte si Aktuálně z Brandýska jako svůj oblíbený titul na Google zprávách.
Přidat na Seznam.cz
3 2 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Milan Dvořák
Milan Dvořák
9 dní před

Úzký profil by nastal, kdyby se trať spojovala v Satalicích s tratí do Čakovic. Tam už teď jezdí po jednokolejné trati vlak každou čtvrthodinu.

Li Ko
Li Ko
9 dní před
Reply to  Milan Dvořák

Samozřejmě, že podmínkou této varianty je zdvojkolejneni a elektrifikace trati. S tím se ale stejně počítá. A trasa přes Kbely (napojení není v Satalicích) je jediná, která existuje. Všechno ostatní by se muselo nově stavět a víme, jak rychlé je povolování liniovych staveb v husté městské zástavbě. Opravdu si nedokážu představit jinou variantu, pokud se bavíme o dokončení v horizontu deseti let. A upřímně, i to je dost utopie.