Uvažuje se o nové dálnici. Má vést kolem Lysé, za Starou Boleslaví až k Všetatům
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo souhlas k plánování až 500 kilometrů nových dálnic v České republice. Tento plán zahrnuje mimo jiné výstavbu vnějšího dálničního okruhu Prahy s pracovním označením D99 (205 km), který povede nedaleko Lysé nad Labem, Staré Boleslavi nebo Všetat.
Podle serveru Zdopravy.cz byla studie proveditelnosti na výstavbu těchto dálnic schválena centrální komisí ministerstva dopravy. ŘSD nyní sestavuje seznam nových dálnic podle priorit a zahajuje jednání o jejich možném umístění s dotčenými obcemi.
Studie navrhuje stavbu vnějšího dálničního okruhu Prahy označovaného jako D99. Portál Zdopravy zveřejnil také mapu budoucích silnic, která však není příliš detailní a nejde z ní vyčíst přesné umístění silnice procházející Prahou-východ a Mělnickem. Dálnice D99 by mohla vést kolem Přerova nad Labem, Lysé nad Labem směrem za les za Starou Boleslaví někam mezi Všetaty a Byšice a dále směrem na soutok Labe s Vltavou.

Na jihozápadě je D99 navrhovaná k obci Zdice, na jihu k Benešovu a na východě k Českému Brodu. Tento okruh by dle projektantů umožnil tranzitní dopravě vyhnout se Praze, čímž by se snížila dopravní zátěž v hlavním městě. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl však upozornil, že kvůli husté zástavbě v těchto oblastech bude získání souhlasu pro tuto část projektu náročné. Přesná trasa zatím známa není a zřejmě ještě nějaký čas nebude.
Plánované dálnice mají za cíl nejen zlepšit dopravní infrastrukturu, ale také podpořit ekonomický rozvoj v dotčených oblastech. Nicméně, jak upozorňuje server Zdopravy.cz, některé z těchto projektů mohou narazit na komplikace při získávání souhlasů kvůli husté zástavbě a nutnosti vyjednávání s místními samosprávami.

Výstavba nových dálnic však může mít zásadní dopady na přírodu. Prvním z nich je fragmentace krajiny – tedy rozdělení souvislých přírodních ploch na menší, izolované části. Problémem je i znečištění půdy a vody, zejména kvůli odtoku z vozovky obsahujícího oleje, těžké kovy nebo zbytky pneumatik.
Doprava s sebou přináší hlukovou zátěž, která negativně ovlivňuje nejen obyvatele přilehlých obcí, ale i ptactvo a další zvířata, která jsou citlivá na rušení. Noční provoz zase znamená světelné znečištění, jež mění přirozené rytmy zvířat, například hnízdění ptáků či aktivitu netopýrů.
Foto: ŘSD/Zdopravy.cz
Ano, Praha je pupkem republiky a proto se zde upřednostňují investice. A s novou dálnicí D99 okolo bude i jako pupek vypadat :D. Kdyby raději řešili dálniční propojení krajských měst. ;). Propojení Jihlava-Písek-Plzeň je vážně slabé. Propíchnout hranici dálnici Písek-Deggendorf by na cestě do Mnichova bylo také výhodné.
A co ulice v Praha,plzeňská například,je to ostuda před turistů
Přestěhuj si stánek do centra
To se planuje na ktere stoleti tretiho tisicileti?
Vzdyt v tomhle stoleti nedostaveji ani vnitrni okruh, ani metro D, bajky o techto stavbach slycham jiz 30 let, okruhu je sotva pulka a je neustale ucpany, metro D je hotovy 1 tunel a dal uz se nestavi a jen tak stavet nebude.
Kde by se postavilo 205 km dalnice, proboha? 😆😆😀
Přesně tak. Severní okruh už plánovali za Hitlera a od té doby jen plácaj hubou.
Nejblbější nápad v truchlivé historii blbých nápadů.
Tak zatím je to jen čmáranice fixou na mapě 😅. Projektanty předem upozorňuji, že ČESKÝ BROD se nenachází na západě, ale na východě od Prahy. A není zač, ušetřil jsem vám 20 let studií map 😂😂😂
Mezi Všetaty a Byšicemi je pás černozemě, ochranná pásma vodních zdrojů a řada biotopů.
Pod Mělníkem zase hořínské a libišské nivy a záplavová území labe a Vltavy (PR Úpor-Černínovsko).
Tedy pro cestu dálničního typu naprosto neprůchozí, vypadá to že někdo jen tak čáral do mapy.
Buďme rádi, když se podaří do 50-ti let rozšířit I/9 na čtyřpruh do Mělníka a rozumně ji propojit na v budoucnosti rozšířenou I/16 na střídavý třípruh a Brandýsko propojit vlako/tramvají s Prahou, a II/244 od Kostelce narovnat k Letňanům.