
Tunelové vedení Pražského okruhu ve Vinoři je možné, konstatovalo ŘSD. Stát má 40 miliard
V polovině června proběhla schůzka k problematice kolize plánované tunelové varianty dostavby Pražského okruhu s budoucí intenzifikací čistírny odpadních vod (ČOV) Vinoř. Podle výsledků jednání na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je tunel pod areálem ČOV technicky realizovatelný, byť si řešení vyžádá úpravy v rozmístění technologií čistírny.
Starosta Jenštejna Norbert Hlaváček, který také dlouhodobě prosazuje šetrnější tunelovou variantu okruhu v úseku D0 520 (Březiněves–Satalice), potvrdil, že výsledek schůzky je pozitivní: „Dle schůzky na ŘSD je tunel pod ČOV Vinoř technicky realizovatelný. Bude to mít samozřejmě nějaké dílčí dopady na projekt ČOV Vinoř (rozmístění některých objektů), je to technicky nepoměrně náročnější, než kdyby vyústění tunelu začalo dříve a okruh by pokračoval „nad“ ČOV Vinoř a ne pod ní.“
V rámci procesu EIA byly posouzeny obě varianty trasy – zahloubená i tunelová. Odborné posudky potvrdily, že obě jsou proveditelné. Tunelová trasa by však výrazně snížila dopady stavby na okolní obce, zejména z hlediska hluku, emisí a záboru půdy.
Odhadované náklady na zahloubenou variantu jsou přibližně 18 miliard korun. Tunelové řešení by si podle odhadů vyžádalo téměř 40 miliard. Finální rozhodnutí, kterou variantou se bude pokračovat, by měla učinit vláda v průběhu června nebo července 2025.
Obce v okolí severovýchodního segmentu Pražského okruhu věří, že rozhodnutí padne ve prospěch varianty, která ochrání kvalitu života místních obyvatel. „Držme si palce, výsledek se snad dozvíme během několika týdnů,“ uvedl Norbert Hlaváček.

