DopravaTop

Na dálnici D10 pracujeme i v noci, pochlubilo se ŘSD. Řeklo, kdy oprava skončí

Na opravě 3,5 km dlouhého úseku dálnice D10 u Prahy a zhruba 400 metrů navazující části Pražského okruhu (D0) se nyní pracuje i přes noc. Cílem je zefektivnit průběh stavby a minimalizovat dopravní komplikace v okolí. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), zhotovitelem společnost Skanska. Podle harmonogramu by měl být opravený úsek uveden do provozu do poloviny listopadu.

Práce jsou podle ŘSD aktuálně za polovinou a nejvíce se soustředí právě na dálnici D10. Denně se na stavbě pohybují desítky pracovníků a těžká technika. „Jsme rádi, že původní obavy řidičů z velkých dopravních problémů v Praze a okolí způsobených opravou se dosud nenaplnily. Samozřejmě snahou ŘSD je maximálně eliminovat negativní dopady stavby na plynulost dopravy. Díky dobře nastaveným dopravně inženýrským opatřením se nám toho daří docílit,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Podle posledních údajů projede místem opravy v průměru kolem 60 tisíc vozidel denně, přičemž třetinu tvoří nákladní doprava. Kvůli vysoké dopravní intenzitě zůstává provoz po celou dobu opravy zachován v režimu 2/2 jízdní pruhy, které jsou pouze zúženy. Maximální povolená rychlost je zde snížena na 80 km/h.

Noční směny mají přinést větší efektivitu. „Aktuálně pracujeme i přes noc, kdy intenzita okolní dopravy klesá až o 60 %. Na místě tak můžeme nasadit například několik fréz současně, protože masivní odvoz materiálu nepůsobí problémy v dopravě,“ vysvětlil oblastní manažer Skansky Petr Dohnálek.

Oprava se týká úseku D10 mezi km 0,3 a 3,8 a části Pražského okruhu mezi km 58,75 – 59,182. Součástí jsou i práce na větvích mimoúrovňových křižovatek Satalice (větve A, B, C, D) a Radonice (větve A, B). Podle diagnostického průzkumu vykazovala D10 četné závady v podobě vyjetých kolejí, trhlin a deformací, na Pražském okruhu šlo především o příčné a podélné trhliny. Podobný stav byl i na povrchu větví zmíněných křižovatek.

Zhotovitelem se stala společnost Skanska a.s., která vzešla jako vítěz z veřejné soutěže s celkem pěti účastníky. Nabídla cenu 289,92 milionu korun bez DPH, zatímco odhadované náklady se pohybovaly až kolem 450 milionů korun bez DPH.

Přidejte si Aktuálně z Brandýska jako svůj oblíbený titul na Google zprávách.

Foto: ŘSD

Nenechte si ujít nejnovější články

Nespamujeme! Přečtěte si více v našich zásadách ochrany osobních údajů

Přidat na Seznam.cz
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments