Na vysokorychlostní trati u Nehvizd se bude jezdit rychlostí 320 km/h. Lidé posílají připomínky
Správa železnic připravuje vysokorychlostní trať, která povede také v území ORP Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, konkrétně u Nehvizd. Na interaktivní mapě lze stále zadávat připomínky a dotazy, jak už například učinila Rada města Čelákovic.
Plánovaná vysokorychlostní trať (VRT) Polabí představuje klíčový prvek budoucí železniční sítě v České republice. Tento úsek, vedoucí z Prahy-Běchovic do Poříčan, bude součástí dvou hlavních směrů: Praha – Brno – Ostrava a Praha – Hradec Králové/Pardubice. Díky tomu bude sloužit jako výjezd pro většinu dálkových vlaků směřujících na východ od Prahy.
S celkovou délkou 27 kilometrů (36 km včetně sjezdů) bude trať procházet Středočeským krajem. Vzhledem k očekávanému vysokému provozu je tento úsek navržen jako čtyřkolejný, což je v rámci českých VRT unikátní. Maximální provozní rychlost bude dosahovat 320 km/h, s konstrukční rychlostí až 350 km/h.
VRT Polabí bude vybavena několika napojeními na stávající železniční síť:
- Ve směru na Kolín pro dálkové vlaky využívající železniční koridor.
- Ve směru na Nymburk pro dálkové vlaky směřující na Hradec Králové a regionální spoje ve Středočeském kraji.
- V Běchovicích pro napojení na železniční uzel Praha.
Součástí projektu je také plánovaný terminál Praha východ VRT, který bude sloužit jak pro dálkové a mezinárodní cesty, tak jako parkoviště P+R pro denní dojíždění do centra Prahy. Z Brna bude tento terminál dosažitelný za 45 minut, z centra Prahy přibližně za 15 minut.
Pro občany je k dispozici mapový portál GIS, který umožňuje zanechat připomínky či náměty k trase VRT Polabí. Tento nástroj slouží k lepší komunikaci s veřejností a umožňuje získat zpětnou vazbu od obyvatel dotčených oblastí.
Několik připomínek již poslala i rada Čelákovic: „Rada města Čelákovic svým usnesením č. 18/2023/7.2 ze dne 16. 8. 2023 doporučuje za předpokladu dohody se soukromým vlastníkem transformovat vlečku Keraclay Nehvizdy – Mstětice na jednokolejnou konvenční trať, která by v případě mimořádnosti umožnila za předpokladu jejího napojení na VRT Polabí propojení s konvenční tratí č. 231 Praha – Lysá nad Labem.“
Na 5. března Správa železnic připravila prezentační den VRT Polabí, který se uskuteční na hlavním nádraží v Praze.
VRT Polabí představuje významný krok k modernizaci železniční dopravy v České republice, přičemž propojí klíčová města a regiony, zkrátí cestovní časy a zvýší kapacitu železniční sítě.
To víš, že jo
Jasne, vsechno bude, 30 let si o tom budeme cist bachorky, jako treba u metra D. Bydlim v tom regionu a jsem klidny, tohle uz nezaziji 😀
Tento projekt je jako když byla před třiceti lety vybrána první Češka pro let na Mars. Momentálním účelem je pouze to, že si na tom někdo mastí kapsu. Jestliže bude někdy tento nesmysl dotažen ke zdárnému konci, tak už tu rozhodně z nás co toto čte, rozhodně nebude.
Ale náš web tady bude pro vás stále 🙂